0

Yang payah, pasti ada mudahnya..

Rasa macam nk gelak je...nk nangis...nk senyum...nk citer kt semua...hehe...saya bukan gila oke. banyaknye saya rasa...nk gelak,nangis,senyum tu bergabung jd satu. jadi apa?? jadi apa ye... jadi saya la. saya la yang satu tu. ke mcm mne. huhu~

Hari ni mereka telah ulangi saya terhadap satu peristiwa yg cukup manis saya rasa. sudah lama pengalaman ni pergi dari hidup saya, namun ia kembali diundang mereka. terima kasih undangan tersebut. mana mungkin saya masih ingat peristiwa hampir 10 tahun lepas. saya terfikir...kalau mereka x berikan saya tugasan ini, saya mesti akan lupa terus tentang ini. 'ala kulli hal, alhamdulillah.

x tau nk cakap mcm mane, mula-mula diberi tugas :
-saya fikir2...eh, boleh ke saya buat ni? dah lama saya x buat.
-pastu...kira bolehla kot. saya masih x yakin, sbb saya dh tinggalkannya cukup2 lama. waktu dan suasana yang menghalang saya utk terus commit.
-saya terima. saya cuba. namun cubaan saya x berhasil. waktu tu la sedih sgt. tensen pun ade. saya pujuk hati agar sabar. "بعد عسر يسرى"
-utk kesekian kalinya, saya berharap sgt Allah cepat keluarkan dari belenggu ini. saya serah semuanya pada Allah.
-betullah, selepas kepayahan itu ada kesenangan. alhamdulillah, berjaya! bende yg simple-mimple dan mudah sekali. saya terlupa utk tukar sesuatu. semuanya baik bila Allah beri ilham utk saya.
-saya sangat gembira. saya senyum puas.
-bila saya igt2 balik, rase cam nk gelak je. td sedih sgt, ni nk sengih2 pulak. hurm~

saya dapat byk pengajaran dr ni. dari awal cerita hingga akhir, saya recall, muhasabah diri saya yg sgt kerdil ini. sekian~

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top