0

MADROSATI JANNATI..

Kebosanan melanda bila baby dan mak baby dh....zzzzz.. uh, mujur kak chik bg pakai laptop ni, hihi. bukan xde keje, ade tp tgh tgu ni. Allah takdirkan pertemuan ini. Alhamdulillah, akhirnya saya jumpa. mungkin saya terlambat berbanding shbt2 blogger ex sk seri bandi, fais, ayu, izzah n lain2. saya jumpa ni...~SEKOLAHKU SYURGAKU~

Rindu plak kt sekolah rendah bila buka laman ni [isy, apa yg dirindu sgt tuh?]. kenangan pahit manis sume ade sepanjang 6 tahun menadah ilmu dr guru-guru yg x pernah jemu memberi dan terus memberi. kenangan tinggal kenangan jela, kalau nk citer mmg pjg. so, xyh citer. hehe, lenguh taip, rugi masa lak tu.

Apa-apa pun saya nk ucap tahniah kt bdk kecik ni, Nur Amira binti Mohd Yatim atas kejayaan dlm UPSR tahun lepas. terlambat da, tp nk bt cane, baru tahu. huhu, sori mira. mira bdk baik, masa kecik2 dulu tikah, mira n ada mak saya jaga. 3 beradik ni Mira la ok skali. tp dlm byk2 budak mak saya jg, anak2 cikgu aya ni la paling x byk karenah. kalau anak2 cikgu ana, mmg kne sabar sguh la, tp ni 4 beradik. tu la org kata, bdk2 ni kecik2 je payah nk jaga gini, besar nanti Insyaallah soleh tu. dan Firdaus tlh buktikannya.

yg tengah tu kot mira..huhu...lame da x tgk..xtau muka dia besar2 ni cane..

Oh ya, berbalik pd Mira td. Tak sangka la plak Mira dh tingkatan 1 skrg ye. betul la tu, masa saya g sekolah jumpa guru besar [sblm g mesir la ni], mira dh darjah 5. lama dh masa berlalu. Mira masa kecik dulu comel. dh besar2 ni, mesti x comel da kn. hihi. mmg terkejut la jumpa blog sekolah lama saya ni, baru saya tahu Mira dapat 5A. mabruk2 Mira.

Justify Fullmira dan gurubesar (cikgu rani)

SKSB..sekolah yg rakam byk kenangan. walaupun agak diam waktu sekolah dulu, tp cikgu selalu yakin dgn saya. entahla knp, sbbny saya pn x tahu. cuma satu jela, kawan2 saya advance blake, selalu dpt perhatian, tu yg dpt nama jgk kot. lepas keluar dr sekolah tu, sksb satu lg diwujudkan akibat melimpah ruahnya pelajar2 smpai dkt 200 org utk satu tahun, kelas jd 6 buah, students plak sekitar 30-40 org. bila dicongak2 maunya pelajar sksb tu melebihi 1000 org kn.

SKSB 2..pelajar2 sekitar sekolah baru itu mesti berpindah ke sksb 2 dan bdk2 tu berpisahlah sesama mereka. sedih jgkla dgr adik2 saya cerita. terpaksa tukar sekolah gitu, sedih pisah ngan kawan baik. "apa2 pun, jgn putuskan ikatan ukhuwah, kn boleh jumpa lagi masa petang2 waktu main tu, g la jln kt umah diorg," tu jela nasihat saya utk bdk kecik yg baru belajar mengerti makna persahabatan.

Dlm masa mengutip mutiara berharga kt smaasza tu, sekolah menengah pula dibina kt kawasan rumah saya. actually, da lama da tgk rangka sekolah tu. pernah gk terfikir, bila la bangunan yg dia nk bina ni siap agaknya. start mse BN lg projek tu, pastu PAS, pastu BN balik, sekali ngan abah skali kena sbb masa tu abah pengerusi JSR. macam2 la nk blh siap sebuah sekolah tu. Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Bandi, dgn nama glamernye SESERI. pengetuanya perempuan. tp adik beradik saya xde la skolah sini, sume sekolah kt luar, duk asrama.

Apa2 pun saya ucapkan selamat maju jaya utk semua ye. selamat menuntut ilmu. moga2 Allah beri berkat pd setiap ilmu yg diperolehi.

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top