0

Imtihan Menghadapi Imtihan~

Alhamdulillah. lbh stabil semalam. dh boleh mula langkah perlahan-lahan. Alhamdulillah.

Semalam membuat panggilan ke telefon bimbit bonda. berbasi-basi. ah, perlu ke saya cakap yg sebenar. saya bimbang bonda hati bonda luka. saya ingin cuba! tekad! insyaAllah, moga bonda menerima. jika langkah pertama bejaya, saya teruskan ke langkah kedua. jika langkah kedua gagal, saya x kn teruskan yg ketiga. kerana yg ketiga adlh tujuan sebenar saya.

"mak, saya ujian lisan 4, 5, 6 & 14 hb ni," saya mula dgn penuh cermat. bonda cuma jwb pendek, tanda faham.
"mohon doa ye, xtau la bace ape. sbb xleh nk fokus baca. buku x habis2. bla bla bla~" ntah apa yg saya bebel.

Bercerita perihal sakit yg sgt sakit. Ya Allah~ ini ujian yg saya terima utk imtihan kali ini. moga Allah tambah sabar saya. Rancak bercerita kpd bonda bersama esakan kecil yg tdk dpt ditahan. sungguh, saya tdk perasan! terlalu asyik meluahkan sampai saya lupa saya buat hati bonda gusar. sehinggalah terdengar sendu di hujung kalam beliau. ah, teruknya saya!

Tersedar langkah kedua yg dh terlajak-lajak, saya cancel langkah ketiga.

Langkah Ketiga (yg sebenarnya) : EXTEND SETAHUN

Sangat Stress. sakit. buku x hbs baca. exam dh nk dekat. Allah~~~

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top