0

Selamat Tahun Baru

Post pertama utk tahun 2012M & 1433H.

SeLaMaT tAhUn BaRu~~


Semoga azam baru pada tahun ini lebih mendekatkan diri kita kepada Allah, lantas kitalah golongan yg pantas mendapatkan keredhaan serta rahmat kasih sayang Allah tanpa hitungan. semoga kita juga dapat menjadikan hari ini lebih baik dari hari2 sebelumnya, dan hari esok lebih baik dari hari ini.


Gembira tengok sambutan tahun baru di Malaysia yg ada pembaharuan. Alhamdulillah. nama pun tahun baru. gaya sambutan mestilah dgn gaya baru. :)


Da'ie di Malaysia semua mantap2. program yg dianjurkan adalah inisiatif kepada sambutan2 maksiat yg berlaku setiapkali tiba tahun baru. inilah yg kita mahu. ini fitrah kita sebenarnya. di mana Allah telah takdirkan kita beragama dgn agama suci iaitu agama Islam, kehidupan haruslah dengan cara hidup Islam. bukankah cara hidup Islam yg paling sempurna?


Tidaklah kita menolak Islam itu, sedang kita sedang menganuti Islam. sanggup kita, bermaksiat sambil mengaku kita Islam? sanggupkah kita, mencaci menghina Islam sedang kita masih berharap yg kita akan mati dalam Islam, atau paling kurang bernafas dengan bantuan oksigen yg Allah beri, atau bercakap dengan kudrat yg Allah kurnia?

Subhanallah, maha luas rahmat & kasih sayangNya. sedang kita menderhaka, Allah tidak putus2 & terus-menerus memberi nikmat. Alhamdulillah.

Semoga kita jadi hamba yg taat, semakin taat, hingga saatnya kita kembali kpd pencipta dgn tersenyum di hujung hayat; akhir kehidupan insan.


~ let go of your past, so Allah can open the door of your future ~

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top