0

Lillahi !


Bismillah. dalam satu hari pasti ada silap di mana-mana. siapa yang tiada melakukan kesalahan dalam satu hari kehidupan? ya, kita dicipta sebagai manusia. banyak yang kita lupa, sehingga terkadang kita khilaf dengan alpa dan lalai kita.

Lalu bagaimana kita? terus-terusan berteman dosa nista? dari hari ke hari perlu ada kesedaran, perlu ada perubahan. ya, pastinya ke arah yang lebih baik! andai hari ini berbuat kesalahan, esok jadikan kesalahan itu sebagai pengajaran, dan yang paling penting, jangan sesekali kembali amalkan.

Seperti kata hukama' : jadikan hari ini lebih baik dari hari semalam, dan hari esok lebih baik dari hari ini.


Terkadang terfikir juga, betulkah kita selalu membetulkan diri dari sehari ke sehari dalam keadaan kita mengetahui begitulah yang sepatutnya. ia tidak terlaksana tatkala hati jauh dihanyut angan-angan dan mainan dunia. maka setelah tersedar, kembalilah memohon keampunan Tuhan.

***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** *****

Posting ni untuk ubat hati kecewa. kecewa melihat tingkah aksi. bukanlah nk halang pergaulan, cuma bagi saya pergaulan itu ada batas. jangan sampai menimbul fitnah. kalau dh terbiasa sebelum ini, maka tinggalkanlah tatkala ianya tidak memberi faedah.

Masih punya waktu untuk berubah !

Maka saya tekankan kepada diri saya untuk tidak ulang-ulang kesilapan sama. kalau sebelum ni pernah buat, untuk medatang saya berazam untuk tidak melakukannya lagi. semoga Allah bantu dan pelihara.


Sungguh, saya kecewa! saya sedar saya bukan siapa siapa. tiada yg lebih, melainkan banyak kurang. saya bukan siapa-siapa. adakah saya punya hak untuk berkata, "JANGAN LAKUKANNYA, SAYA TIDAK SUKA!" ? apalah kuasa yang saya ada...

Entah! saya masih tertanya-tanya; dia siapa? saya siapa? apa hak saya? saya juga masih keliru dengan rasa; kecewa atau cemburu? serius saya kecewa? atau cemburu semata-mata?

Tidak ! saya betul rasa kecewa. tapi cemburu ada juga. saya mahu dia bebas dari belenggu populariti dan digilai (paling utama). saya mahu bina kesejahteraan & kebahagiaan tanpa gangguan anasir luar.


Manik jernih diseka. sudah, jgn menitis terus. doa jadi pengubat. semoga saya kuat. saya jadi penasaran.


~ Andai aku mampu menutur bicara, ingin sekali aku khabari "tinggalkanlah. bukan keranaku. tp kerana Allah!" ~

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top