0

Akhir

14 Jun 2012 | Membolos diri ke dalam kenderaan. Saya tahu itu yg terakhir. Buku di tangan direnung dalam. Saya sedar ini yg terakhir. Kita tidak akan lagi merasai situasi begini selepas ini.

Kalau dulu, saya rasa yg kita telah dipisah, tapi rupanya tidak. Allah masih beri ruang untuk saya bersama kalian untuk detik² akhir. Allah aturkan jadual imtihan kita, Allah izinkan kita untuk bersama lagi. Subhanallah, maha hebat Tuhan kita.

Saya hargai setiap saat waktu. What a precious moment i have. Saya tahu ini yg terakhir. Mereka bakal pulang setelah menghabiskan ujian akhir tahun ini.

Perasaan tidak keruan mencengkam. Telah lama rasanya redha dengan takdir; kita dipisahkan, saya sendirian. Cuma Allah masih beri nikmat untuk saya rasa bahawa kita tidak terpisah.

Pelik, kenapa terasa begitu sedih. Mungkin kita pernah melakar satu kenangan; yg x mungkin kita padam, yg x mungkin hilang, yg x mungkin terbang walau ditiup angin kencang.

***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** *****

Saya cuma punya beberapa perkara untuk disampaikan :

*

*

*

1) TERIMA KASIH

- Sudi jadi kawan saya.
Saya tahu saya bukan kawan yg baik. Tapi saya tidak pernah suka melihat kawan² saya sedih, muram, masam mencuka, murung derita, moody tak tentu hala. Mungkin saya x pandai buat orang ketawa gembira, tapi saya sgt gembira bila lihat kalian ceria. Kadang² saya rasa bila berguarau lebih² mcm ada yg x kena. Gurauan saya mungkin ada yg menyakitkan, tapi semua tindakan itu langsung tiada niat buruk, melainkan berniat gurauan belaka semata-mata.

- Banyak bantu saya dlm pelajaran.
Esp waktu sakit dulu; tlg fotostet nota, tlg beli buku, hulur pendrive rakaman mengajar, buat study group dlm bilik saya. Sungguh, saya begitu menghargai jasa baik semua.

Peristiwa yg x boleh lupa, bila kawan² sibuk mencari kerusi untuk saya duduk, sibuk mencari lajnah untuk saya imtihan, sibuk menerobos sesak padat manusia yg kalut dalam bangunan untuk imtihan itu, semata-mata untuk memastikan perjalanan imtihan kita berjalan dengan baik. Padahal, kalian sudah letih waktu itu. Sudah pening juga mungkin dgn bisingnya arab waktu tu. Tapi cantiknya kesabaran yang ditunjukkan, buat saya semakin kagum punya kawan² seperti kalian.

Pulang dari imtihan, kita menghayun langkah perlahan, lambat, slow, stedy, demi meraikan saya yg masih belum pulih.

Terlalu banyak jasa kalian sebagai seorang sahabat untuk diingat, maka luluh hati ini mengucapkan :

A Big Thank You

*

*

*

2) MAAF

- Andai banyak perkara tidak menyenangkan kalian sepanjang kita dalam satu landasan menggenggam kejayaan. Saya bukan sahabat yg baik, tapi saya tidak pernah lalai berusaha untuk menjadi yg terbaik untuk kawan². Maafkan segala kekhilafan.

*

*

*

Last but not least~

*

*

*

*

*

*

3) SAYA SANGAT SAYANG KALIAN KERANA ALLAH!



---> Hebat aturan Allah. Dia pisahkan kita dengan baik. T_T

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top