0

Do Care About Else

Terbaca status fb ustaz nik abduh, tiba-tiba saya terfikir. manusia ni antara 2 je : pertama merasa suka, bahagia & disayangi bila ada orang ambil berat. keduanya, menyampah sbb mungkin rasa mcm busy body, terkongkong dll.

Golongan pertama sangat banyak dijumpai di persekitaran keliling. tidak kurang golongan kedua. maka kita, di golongan mana? menghargai atau membenci? tepuk dada, tanya hati.

Ada orang tanya saya, apa watak tidak suka. saya jawab "penyibuk!" tersentak yg bertanya. xde lah, ana amzah. :) saya tak suka orang tak tahu menghargai atau kata mudahnya berterima kasih. mungkin sbb fitrah saya begini, andai ada yg berbuat baik terhadap saya 1 kebaikan, saya tidak teragak-agak membalasinya 10 kebaikan yg lain. orang lain pula, pasti punya penghargaan berbeza-beza, bukan.

Fastabiqul khairaat~

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top