0

Sanah Helwah Akhi Almahbub

Semoga panjang umur murah rezeki, Allah beri kelapangan dlm setiap urusan menuntut ilmu. Semoga hari-hari mendatang menjanjikan kebaikan buatmu adikku. Kudoakan bertambahnya usiamu, bertambahlah kematangan, keimanan & ketaqwaanmu pd Tuhan. Berjalan meniti usia, menjulang izzahnya agamamu Islam.


Injakan usiamu ke angka 18, dirimu sudah besar. Sudah tahu menilai baik buruk, mematangkan lagi fikiran, memantapkan lagi keimanan, semakin faham erti kehidupan. Menelusuri alur pemusafiran dunia yg punya penghujung, pertingkatkan saham akhirat. Jgn biar hidup ini terus sia-sia, bangkit dan terus usaha demi menjadi hamba yg sedar hakikat diciptakan pencipta.


Special thanks 2 my lil bro..4 everything. Seorg yg murah hati, tidak lokek, penyayang n responsible. Bercerita ttg murah hatinya mengingatkan saya satu peristiwa. Biarlah saya simpan kemas dlm kotak ingatan, bimbang manik-manik bersih berderaian lagi. Sangat terharu pada kelakuan yg buat saya tdk percaya, betulkah apa yg saya lalui? Dengan panas baran x tentu hala, tiba-tiba jd murah hati sebegitu betul bt saya berfikir dan terus berfikir. Kalaulah saya tahu hati boleh jadi semulia itu. Menggadai impian demi sebuah kasih sayang dan persaudaraan, tidak mengira akan penat lelah, malahan mendidik jiwa agar lebih sabar.


The Hero of My Siblings. Menyukai dan disukai kanak-kanak. Mengapa begitu jadinya? ish3. pelik tapi benar. Itulah dia adikku, the only one, Ahmad Firdaus Kamaruddin. Yg poyo n suka sakat org pn dialah. Walaupun lelaki sorg, tp rasanya spt ramai bila taringnya mula keluar.

Cukup sekadar ni saya rasa, dan utk akhirnya.

Ahmad dearie,
Selamat Ulangtahun Kelahiran, moga jadi anak soleh penawar hati mak + abah n berjaya dunia akhirat. Salam ingatan dr kandamu di kejauhan.

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top