What u give u get back


Kelas Fiqh pukul 4.30 p.m. di rumah selangor. ingatkan pd shbt yg nampak lena di atas singgahsana. bingkas berwudhuk dan tunaikan solat. saya kembali menyambung ayat-ayat terakhir pd kertas nota yg ditinggalkan td sementara tgu beliau selesai solat dan bersiap. dan akhirnya kedengaran pintu ditutup. oh, bertuah pny kawan! semangat kita tgu dia, last skali dia tinggal plak. geram ke? geram la jgk sikit. ade ke patut. haish~

Pegi la saya sorg2. bukan takut pn nk g umah selangor tu, depan tu je. tp rasa cm geram tu x hbs lg la. aih~ sabau je le. naik atas ust dh start kelas, dgn muka poyonye masuk n duk blkg skali la mai lmbt sgt. 10 ust cakap 1 je saya catat. melayang-layang dh fikiran ntah ke mana. saya sedang pelik nape dia tinggal saya? kenapa? kenapa? igt nk mogok td. tp x jadi sbb tgk tom yam tu [bukan ini alasan sebenar] tambahan saya x tergamak nk tolak pelawaan ahli bait yg sudah membentuk bulatan di sekeliling talam. jgn ikut hati, ikutlah iman.

Sampai skrg saya masih terfikir-fikir mana salah saya. stlh ditimbang-timbang hari semalam yg sibuk, saya temui jawapan. semalam ada org terasa hati dgn saya sbb x jawab panggilan. maaf, saya sangat sibuk smlm! sampai hp silent semenjak hari muktamar lg kerana hampir terlupa utk tukar. ah, cukup memberi alasan! saya x suka org yg beralasan semata-mata membela diri yg salah. saya mohon maaf atas salah saya yg semalam.

Jujurnya, saya punya komitmen di luar waktu itu. itu saja. saya mohon ribuan kemaafan. saya faham perasaan shbt saya masa tu. mencari kami tp kami tiada, menelefon kami tp kami tidak menjawab. saya tahu sedih mcm mana bila bersungguh-sungguh berniat baik ingin menjamu kawan2, tp kawan2 seolah x menghargai. dengan ikhlas kami mohon maaf. moga luka hatimu sembuh seperti sediakala.




Betullah, Allah beri kita plak rasa hati mcm mana org rasa hati dgn kita. Astaghfirullah. Mohon pd tuhan akan damainya hati ini. Ya Allah, peganglah hati kami~

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

كما تدين تدان

astaghfirulloh...

Catat Ulasan

Back to Top