0

Re-schedule My Ramadhan

alhamdulillah. hari ini hari keempat. semoga Allah kuatkan untuk hari-hari akan datang. supaya yang mendatang lebih baik dari sekarang.

jadual takde, tetiba re schedule. hoho. mcm berangan je. kehidupan lebih baik ada peraturan kot, takdela sewenang-wenangnya ikut hati je. rasa nk buat, buat. rasa xnak, tinggal. dengan adanya jadual, kalau malas, kena buat jugak. kerana jadual umpama janji. (^_^)V

let's improve our self. setiap masa harus ada peningkatan. jika salah, maka perbetulkanlah. jika khilaf, maka mohonlah maaf. mengekalkan diri dalam kesilapan & gagal menunduk ego pada menerima kebaikan adalah satu kerugian besar. manakan tidak, sudah tahu salah, tidak mahu mengaku salah, bahkan bodoh sombong pula. boo untuk diri sendiri. :-P

***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** *****

saya sebenarnya tak sedia nk buka blog. sbb saya sendiri tak tahu bagaimana saya mampu untuk balance diri dari melakukan kesilapan; mengguris hati orang (mungkin). menilai-nilai tulisan, mungkin ada yg keterlaluan. Ya Allah, ampunkanlah. maafkan saya. :(

saya juga punya janji yang saya sendiri lemah untuk hadapi. tapi haruslah kuat, mahu jadi srikandi besi. walaupun saya juga masih punya perasaan manusia. saya mahu tinggalkan keseronokan kerana Allah. saya percaya, saya lemah andai kurang kebergantungan kepada Allah.

mengingat-ingat dan menghayati penyampaian ukhti berkenaan "Ramadhan fi quluubina", saya rasa malu sendiri. malu pada Allah, malu pada manusia. rasa hina diri tatkala terzahir kejahilan.

"nafsu perlu ditarbiyah. apa yang kita tidak suka, itu yang kita kena buat!"


Ya Allah, pegang hati kami. kuatkan kami. pelihara kami. T_T

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top