0

..Takziah buat sahabat..

Semalam paper kelima. qaah bahas usul fiqh. saya masih ada 3 lagi. doakan saya yep. huhu, takut. alhamdulillah, saya dpt hadiri peperiksaan. tp macam mana dengan sahabat yg punya masalah dan x boleh hadiri peperiksaan??

sabar ye sahabat. saya doa moga ujian Allah ini dapat kalian lalui dgn tabah. utk kak hilwa (negeri sembilan)..saya ucapkan semoga cepat sembuh. di tengah2 fatrah imtihan, kak hilwa diserang sakit perut yg amat sangat. lepas check, then operate.. ahad tu, paper alquran (1st paper), ditawaqqufkan utk tahun akan datang. sy n sahabat2 terengganu n selangor g la melawat kak hilwa petang habis jawab alquran tu. muka kak hilwa tenang saja. ada jg yg tanya, "kak suka makan pedas ye?". dia senyum je, "org negeri sembilan." kak hilwa tabah. moga Allah beri najah pd akaq. saya kagum dgn kak hilwa.

sahabat saya yg banyak dugaan semenjak menjejak kaki ke bumi kinanah ini. saya ucap takziah utk amalina. dalam usaha mengubati sakit ayah yang pada mulanya dikatakan sakit barah hati, kemudian ada yg kata dibuat orang. perut sepertinya ada ketumbuhan. baru je nk berjuang di sini, tiba2 terdengar berita yg kurang enak itu. selesai fasal satu dengan bersungguh2 menghadiri peperiksaan, tiba pula imtihan fasal dua. call malaysia, adik kata "teruk jugak ayah." dengan nasihat kawan2, dia membuat keputusan utk terbang. melihatkan keadaan sakit ayah yg semakin meruncing, dia korbankan imtihan fasal dua. hari ini, 1 jun 2009, jam 2 pagi waktu mesir, ayahnya menghembuskan nafas terakhir. baru tersedar kami. kami sibuk berjuang di sini dgn kertas2 peperiksaan, dia di sana berjuang mengubati ayahnya. dgn operation yg x berjaya mengeluarkan ketumbuhan dlm perut itu, dgn keadaan ayahnya yg semakin lemah hingga terpaksa dipindahkan ke hospital kuala lumpur. tabah kawan! Allah syg kamu.

semoga roh allahyarham Allah tempatkan bersama orang2 soleh. ameen.

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top