0

Penat + Sedih + Happy + tak tau la....

Hari ini saya telah jalani satu ujian tajwid oleh Sheikh Abdul Rahman Mu'nis Mohamed Muhyiddin. selepas sebulan pulun sebuah kitab, masenye utk di'test', ade ujian lisan n bertulis. sementara menjawab ujian bertulis, sorg2 akan pergi kt sheikh utk ujian lisan. bak kata pepatah sambil menyelam minum air la kan. tu la cara2 nk dapatkan sijil bile dh lepas khatam kitab subulus salam fi ahkamit tajwid.

Penat..penat...hidup mesti diteruskan. lapar? of course la. dr pagi td smpai zohor ni hape pn x makan lg. so, memandangkan hewi pmram buat bazar gabungan 3 negara (malaysia, indonesia, thailand), kami dgn sukacita meraikan usaha murni mereka. overall bes la, enak makanan2nya.

Dh habis ujian tajwid td membuka ruang utk meng'expolre' ruang maya ini. saya sign in ym n blog. actually x tau nk tulis mende. just me'round' blog kawan2 tgk perkembangan semasa. nampak je my pak su online. tp x tegur le. last2 dia lak tegur, huhu~


Azali Aswan Ngah: kak teh wak naper tu
saya (",): duk saje
saya (",): baru sudoh myg isyak
saya (",): pok wan x tido lg?
Azali Aswan Ngah: dinung bru isyak ke
saya (",): yup
saya (",): eh saloh2
saya (",): baru garib la
Azali Aswan Ngah: dok agi siang td puah doh tido
saya (",): oo
saya (",): patut la
saya (",): kije dop esok?
Azali Aswan Ngah: pokwan cuti (mc) 3 ari.
saya (",): bakpe cuti
saya (",): pok wan sakit nde?
Azali Aswan Ngah: mata masuk besi.
Azali Aswan Ngah: td jmpa pakar mata
Azali Aswan Ngah: dia korek buang
saya (",): wei bahaye nye
Azali Aswan Ngah: tp dok habih lg
saya (",): sakit dop tu?
Azali Aswan Ngah: ari isnin g plok
Azali Aswan Ngah: mlm td skit dokleh tdo
Azali Aswan Ngah: celik pedih nok pejam senok
saya (",): sian lop
saya (",): cm sakit je dengo
saya (",): moga cepat sembuh
saya (",): pastu ade efek mende2 dop?
Azali Aswan Ngah: 5 ari doh kene
Azali Aswan Ngah: dok napok la sbloh
Azali Aswan Ngah: org lain dok tahu kak teh sorg je bru tahu
saya (",): la yeke
saya (",): bakpe dok kabo ke org lain
Azali Aswan Ngah: mlm td kene chya jd skit
Azali Aswan Ngah: mlm ni silau jela
saya (",): dh tutup mata la sebeloh?
Azali Aswan Ngah: jd lanun la
saya (",): dh ye bahaye dop pok wan?
Azali Aswan Ngah: mlah nok kobor
saya (",): mesti tok bimbang kalu dengo tuh
Azali Aswan Ngah: 17/8 ni pok wan oprate gigi plok kak pakar mulut
saya (",): bakpe pulok nge gigi?
Azali Aswan Ngah: tu mlah nok kabor tu
Azali Aswan Ngah: kene wat operation bru leh cabut
Azali Aswan Ngah: psl dkat ngan saraf
saya (",): gigi gerham ke nk cabut tu?
Azali Aswan Ngah: aaha...
Azali Aswan Ngah: dia nok kerat tulang,
Azali Aswan Ngah: kak teh chat ke dnung ?
saya (",): sihat alhamdulillah
saya (",): dia nok kerat tulang mende??
Azali Awsan Ngah: tulang rahang, kat area gigi, tkut kene saraf
saya (",): oo
saya (",): banyak nye sakit pok wan
saya (",): Allah syg hamba2 dia yg sabar
saya (",): moga cpt sembuh spt sediakala
Azali Aswan Ngah: mata nasib baik hok besor tu leh cabut klau dok ,dia nok operate jugok
saya (",): banyok lg ke yg kene buang besi kt dlm mata tuh?
Azali Aswan Ngah: kak doa pok wan byk2
Azali Aswan Ngah: ader lag ari isnin ni g plok
saya (",): oo
saya (",): ye buang tu sakit x?
saya (",): ke pok wan x sedo mase ye buang?
saya (",): insyaallah cepat2 sembuh
Azali Aswan Ngah: dia bius , dok rase skit la . klau dok gelpo gok
saya (",): ho mmg la op
Azali Aswan Ngah: dia cokeh ngan jarum
saya (",): dh pok wan rse r ye masuk lam mata tu?
Azali Aswan Ngah: lepah abih tu nmpok blubang kat retina mata tu,
Azali Aswan Ngah: tu dok le tgk chya tu , slapuk nipih doh
saya (",): pasni mata boleh sembuh lg x?
Azali Aswan Ngah: dok thu la klau karang dia mrebok truk gok,
saya (",): ya Allah
Azali Aswan Ngah: ni nasib baik pkai screen komptr besor leh duk jauh
saya (",): pok wan sabo ye
Azali Aswan Ngah: kalu dok dok leh nok naip
saya (",): sedih org dengo cite pok wan
Azali Aswan Ngah: dok pyoh sedih2 laaa
Azali Aswan Ngah: pok wan ok lagi
saya (",): pok wan
Azali Aswan Ngah: mungkin Allah nok uji kesaboran pok wan
saya (",): yela
Azali Aswan Ngah: insyaallah leh baik
saya (",): insyaallah
Azali Aswan Ngah: nampok lg tp kelabu la sbeloh
Azali Aswan Ngah: dok leh nok tenung lama2
saya (",): oo
saya (",): pastu g keluar x?
Azali Aswan Ngah: mlm leh la siang duk dlm bilik la.. tghri langsung dok leh
saya (",): oo gitu pulak
Azali Aswan Ngah: ptg tu leh la pkai spek itam
saya (",): dh bakpe cuti ye kejap sgt?
saya (",): kekgi x sihat sepenuhnya dh mula keje
Azali Aswan Ngah: tgk ari isnin ni la, klau truk kener smbung cuti lg la
saya (",): oo
saya (",): dh keje kt lain la
saya (",): tempat yg slmt sikit ke
Azali Aswan Ngah: dok lg tgh tggu la ni, cni dia bg 200 stahun kos medical
saya (",): oo gitu
Azali Aswan Ngah: kat cik man 5000 setahun
Azali Aswan Ngah: cni byk bnda la kurang benefit
saya (",): oo
saya (",): nape x keje kt cik man je
Azali Aswan Ngah: dok buleh psl kat cik man dok leh masuk adk brdik
saya (",): gitu pulop
Azali Aswan Ngah: pokwan tgh aplly kat kilang org putih, benefit dia tggi gok
saya (",): oo
saya (",): jd nape?
Azali Aswan Ngah: kilang melayu byk dia ambil kesempatan
saya (",): hmm mmg pn
saya (",): pok wan ok x ceting lame2 ni?
saya (",): takut sakit tu
Azali Aswan Ngah: masa jari pok wan patah aritu di wat lambat langsung socso dok leh
Azali Aswan Ngah: ok lg trkejik2 la ckit
saya (",): bile pulok jari patah?
Azali Aswan Ngah: pok wan pkai screen besor leh dok jauh
Azali Aswan Ngah: lama doh tahun lepas
saya (",): oo x tau plak yg tu
Azali Aswan Ngah: org rmai dok tahu
saya (",): pok wan ni
Azali Aswan Ngah: yg tu cik man thu, masa tu duk umoh cik man lg
saya (",): oo
Azali Aswan Ngah: tulag jari hok ujng tu pecoh je
saya (",): Ya Allah
saya (",): ish3
saya (",): bersabarlah wahai hamba yg diuji
Azali Aswan Ngah: nok wat ganer, dia nok gitu
saya (",): Allah nk bg peringatan kot
Azali Aswan Ngah: tu la
saya (",): mne tahu kot hidup kita terkadang silap
Azali Aswan Ngah: mung dulu2 saloh ambik hok org kut
saya (",): haha
saya (",): mende yg saloh ambik tu?
Azali Aswan Ngah: dok tahu la mse kecik2 curi rambutan org
Azali Aswan Ngah: mcm la tgh nkl
saya (",): hihi
saya (",): mase tu dosa kita Allah x kira lg lah
Azali Aswan Ngah: maner la pok wan tahu, hok dia nok kira x boh
saya (",): haha
saya (",): yela2
Azali Aswan Ngah: kak teh doa2 la pok wan buleh keje lbih bagus ckit leh nikoh drah ckit
saya (",): tula
saya (",): pok wan amek la diploma
Azali Aswan Ngah: pokwan tggu offer kilangtu , pok wan mntak 1800
Azali Aswan Ngah: tua doh nok ambik diploma tu
saya (",): kalu ade diploma kn lbh terjamin keje dia
saya (",): dakpe je eh
Azali Aswan Ngah: dok jgok
saya (",): bakpe pulop
Azali Aswan Ngah: psl ader diploma tgh tadok keje
saya (",): mmg la
saya (",): nk g pinang anok org pn org caye sket
Azali Aswan Ngah: kalu nok sijil bru bleh nikoh , pok wan duk bujang pun dok ape
Azali Aswan Ngah: cam nok aplly keje je
saya (",): huhu
saya (",): x la
saya (",): org zaman skrg kn
Azali Aswan Ngah: pndang harta
saya (",): tula pasal
Azali Aswan Ngah: org cari org yg byk ilmu tuk didik anak dia
Azali Aswan Ngah: tp nok rete
saya (",): koho la takabur bile anok dh blajo tgi2
saya (",): geram gop rase
Azali Aswan Ngah: tahu dok aper
Azali Aswan Ngah: pastu dok blawang hantaran
saya (",): mereka la penyebab pok2 sdareku x kawen lg
saya (",): huhu
Azali Aswan Ngah: tu la psl
saya (",): haha
saya (",): xpe sampai jodoh tu ade la ,ok sdare baru kekgi
saya (",): *mok
Azali Aswan Ngah: saper sdre baru
saya (",): hua3
saya (",): tgu pok wan nge pok mu la
saya (",): ade la kite mok sdare baru
Azali Aswan Ngah: puolk
Azali Aswan Ngah: pulok
saya (",): hahaha
Azali Aswan Ngah: pok wan pun dok tahu lg bila ni umor doh tua
saya (",): huhu
saya (",): x try wt bisnes ke
Azali Aswan Ngah: abg khairi tggu pok wan ngan pok semu dlu
saya (",): kumpul2 duit
saya (",): bagus la tu
saya (",): anok sdare yg taat
Azali Aswan Ngah: dokdang lg ni, tu tggu keje baru ni,
Azali Aswan Ngah: sbb cni bila gaji 1500 ot x dok doh
Azali Aswan Ngah: nok tanggung anok bini guane makan 1330 sbln
Azali Aswan Ngah: maner cukup lening
Azali Aswan Ngah: hok pokwan mntak 1800 tu ader ot lg
Azali Aswan Ngah: k. la kak teh pok wan nok tido doh, ngantuk mata pedih rasa ni k,,,,, bye salam
Azali Aswan Ngah's status is now "Idle". (30/07/2009 22:03)

Last message received on 30/07 at 21:53
saya (",): ok pok wan
saya (",): take a rest
saya (",): tidur dgn tenang
saya (",): walm
saya (",): *wslm

Saya harap pok wan sabar hadapi hari2 mendatang. saya syg pok wan, the only one pak su i have. saya nangis dengar segsara hidup pok wan. mmg pok wan x tahu, sbb pok wan x nampak saya. saya sedih dengar cerita tu, saya x nk ceting lagi, tp demi meraikan pok wan, saya layan lagi apa yg terbuku or x puas hati dlm hati pok wan, tp mase tu hati saya betul2 tersentuh. saya teruskan ceting dgn air mata yg bergenang.

Saya rasa kecewa sbb x dapat bantu pok wan sbb saya jauuuuuuuhhh. kalau x mesti kita dpt duk satu meja solve masalah yg macam2. saya dh x boleh nk tolong pok wan cari keje (tolong tulis alamat kt sampul surat je pn). walaupun saya ni anak sdare yg nakal, yg suke gelak2 bile pok wan criter bende benar yg kadang2 macam tak benar, tp saya tetap nk tengok pok wan dlm keadaan sejahtera.

semoga cepat sembuh...

Ya Allah, berikan keluargaku kesihatan yang baik. sembuhkan pok wan cepat. kalaupun sakit itu untuk mengingatkan tentang kelalaian, Kau tunjukkanlah yang benar, supaya sakit itu tidak sia-sia. kurniakannya isteri yang solehah. amin..

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top