0

..Pengalaman Berharga..

Pengalaman baru yg x dpt dibeli dgn wang ringgit. bernilai sungguh. betullah disebalik kejadian tu, ada hikmahnya. disebabkan kesibukan harian, rasanya terlambat utk merakamkan memori indah BAZARIA DARUL IMAN. namun saya tetap ingin mengabadikannya di sini sebagai tanda kenangan. lain kali takut dh x lalui pengalaman sebegini (huhu..cukuplah sekali..serik aku)..

Mulanya mmg x nk pn ambik tender. mase tu pk nk makan je. makan makanan terengganu. yg ditunggu-tunggu sgt, nasi kerabu la (my peberet tuh). kalu kt mesia dulu hr khamis je, g pasar minggu, beli nasi kerabu cik ngah ani. skrg cik ngah ani duk jauh pn masih dpt rase nasi kerabu dr gerai sabri restoran kt bazar baru ni. alhamdulillah~ eh,panjang pulak meleret.

Tp disebabkan nampak ada yg semangat, saya x sanggup nk hampakan. insyaallah saya boleh join tolong2 mereka (masuk saham la kirenye). tetiba pulak dikejutkan satu berita. gempak jugakla. efeknye, ramai yg nk tarik diri, x nk join. semua jd x semangat, semua nk marah2, semua nk rase2 hati. so, kami semua (10 org : idah, atiyah, nana, enny, uppa, ku, huda, nyah, syu, kak diah) pakat utk teruskan awal2 perancangan kami (ambik tender bazar) dsbbkn berlaku terlalu byk salah faham serta utk mengelakkan masam muka dan salah sangka. kami duduk semeja dan bincang : mane yg salah faham, mane yg rse x puas hati, mane yg nk disettlekan, semuanya di meja bulat itu. KEPUTUSAN TERAKHIR KAMI : semua kene join kecuali 3 org (x masuk saham) yg nk balik malaysia 30hb 6. yg bertujuh lain kene masuk semua supaya adil (huh, kan mudah tu..).


Seven Stars Corner...nama tu kami pilih sbb..(adela tu sbbnya,biar ia jd rahsia kami). setelah puas duk cadang idea2 mengarut utk dijadikan nama kumpulan, akhirnya bertemu juga satu nama comel ni. huhu. menu kami pn entah pape. 4 menu : nasi turkey, mee rebus, bebola daging, jelly koktail. nasi turkey n bebola daging tu, ade sifu (ambk resepi dgn timbalan pengarah lg..huhu..). mee rebus ade org pro, xde masalah. jelly koktail plak adalah hasil gabungan idea kreatif dua di antara kami.

Terus terang saya katakan, saya malu sebenarnya. bukan saya x open-minded. tp saya rasa takut utk beri org rasa masakan saya yg x banyak pengalaman dlm bidang masakan ni. memang bukan semua yg saya kene masak, tapi bila turn saya x jaga kaunter, saya harus masak, sbb dh x de orang lg. huhu. alhamdulillah, Allah nk ajar saya supaya pandai buat semua tu. dan saya punya ilmu baru sekarang. saya juga belajar utk lebih konfiden bila berdepan dgn orang ramai (pelanggan la tu). alhamdulillah, saya diberi peluang utk itu.

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top