0

Untuk Hari Ini

Esok ijtima' HEWI, Hal Ehwal Wanita Islam. ditaklifkan menjadi mc untuk majlis perasmian. belum bersedia, tp insyaallah moga2 majlis terkawal.

Terluka? kecewa? ah, kenapa mesti begitu! bukankah manusia semua tak sempurna. maafkan, moga2 hati lebih tenang. tidak perlu untuk berkecil hati ataupun terluka, sbb semuanya di luar kawalan. kita yang merancang, Allah menentukan. perancangan Allah lebih hebat bukan.

Rasa macam nk meluahkan di sini. sbb rasa sedih sangat. biar org lain x tahu, asal aku dan dia saja mengetahui, menyelesaikan. namun, tidak pasti di mana penghujungnya. sungguh, sangat2 sedih n terluka! walaupun diri tak perlukan itu. tahu semua org sibuk dgn kedatangan program mega esok n lusa. tp perlukah kita abaikan perasaan yg lain. minta maaf jika teremosi terhadap sesiapa. maaf!

Teringat cerita dua tahun lepas, sewaktu menghadiri kenduri sepupu, anak pak long yg bongsu. pak long n mak long tak terlibat dlm cerita ni, sbb semua kerja2 dilakukan oleh anak2 mereka. petang kenduri mmg tersangat letih. masing2 semua dgn emosi sendiri. ptg tu kami sekeluarga pulang ke kemaman setelah kenduri berakhir. dlm perjalanan mak buka cerita tentang kejadian yg berlaku dlm rumah abg aziz, kak ngah nangis. kenapa? mak kata, biasa la letih2 ni org emosi belaka. kak ngah tersalah buat apa ntah. kenangan dua tahun lalu jadi motivasi kepada saya. tak perlu lah saya berkesil hati. tak perlu lah saya terluka. tapi saya perlu sendirian untuk tenangkan diri saya sendiri.

Saya pulang dari tempat kejadian seorang diri, menenangkan fikiran dengan keindahan alam sepanjang perjalanan. menenangkan hati dari perasaan marah dan geram yang memuncak masa tu. saya sedih sangat, saya rasa bodoh. arab dlm kenderaan tu tengok pelik je nampak saya menangis. saya sangat sedih! sampai rumah saya SMS mak. tp tak berbalas, mungkin mak dh tido. tiada siapa utk saya ceritakan masalah ini.

Mujahidah perlu kuat. saya tak perlu menangis lagi. saya dh letih. pergilah kesedihan. aku ingin sendirian.

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top