0

Mendekat

Someone ask me to calm and move silently. fine. almost 1 per 4 je yang dh selesai. ada lagi yang belum. fuh~ perasaan berdebar-debar masih melingkar.

"Bertenang!" ayat keramat dia buat saya lebih tenang. sabar. dan tidak kelam kabut. saya cuba ingat lagi suaranya dengan dialog bertenang. ya, jadi tenang sedikit.

Dengan rasa down yang teramat, cuba pujuk diri sendiri. masih punya masa utk tidak bersemangat begini? buntu. keliru. memandang diri yang lemah penuh dosa.

Terkadang, membiar saja diri digigit derita. asal ia mampu menghapus dosa-dosa. sang air mata jadi saksi akan redhanya hati, diuji dan diuji. tertunduk. lemah. tiada apa-apa. cuma sekadar hamba.

"Rileks!" ayat dia lagi. walaupun keadaanya juga sebenarnya tidak rileks. sempat lagi berpesan agar berhadapan dengan masalah dalam keadaan tenang. menarik nafas dalam-dalam. Allah, dengari aku~

Melihat di hadapan, air mata bergenang. Ya Allah, lemah. sungguh!

Detik berganti detik. masihkah punya peluang? seolah diburu waktu. harus bangun dan terus melangkah, bukan terduduk, menangis dan mengalah. nyata, jiwa masih belum gagah.

inspirasi, aku perlu kamu!

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top