0

Salam Aidilfitri Dari Perantauan

Kali ini kali kedua saya beraya di perantauan. best ke? of course la best, berjauhan, rindu-rinduan. Sungguh, saya rindu benar suara takbir abah. tolong,, recordkan untuk saya. Huhu,sedihnye! Saya bertakbir di sini, yang lain bertakbir di sana, kat kampung ramai-ramai, pak sedare,mak sedare,sepupu. Sayu mendengar suara2 di sini bertakbir. Teringat pulak mase dulu2, boleh takbir ramai2. Kalau dulu duduk kat beranda kat rumah tok, rasa sedih dengar orang masjid takbir raya. Sbb ramadhan dh habis, orang yang kt dlm kubur kene siksa balik, nanti kita plak duk sana. Dan sekarang sedihnya jadi dua, ramadhan dh habis, dan saya x dpt sama2 dengan sanak saudara bertakbir malam raya. Malam raya yang sayu.

Ahh, saya sepatutnya berutung n bersyukur sbb dapat rasa kelainan serta keindahan 1 syawal di sini. Saya juga ingin ceria di aidilfitri seperti yang lain. Alhamdulillah, semalam hari yang sempurna walaupun beraya di 3 buah rumah sahaja. Hari ini, beraya lagi bersama anak-anak Terengganu yang tidak pulang beraya di Malaysia. InsyaAllah semuanya baik, mak abah n semua jgn risau k. Saya juga gembira beraya kat sini.

sebelum.....


selepas.....


ni bukan kump nasyid, tapi warna tema tahun ni...
x dpt bt dgn family, bt dgn kwn2 pn jadilah....
merawat duka beraya diperantauan.....

Selamat Hari Raya Aidilfitri buat
1-tok, tok ki
2-aba, mok,
3-kakak,
4-kak yah,
5-anah,
6-ahmad,
7-ijah,
8-adik,
[sebelah mok]
9-mama & abah &
~abg.khairi,
10-p.yie & c.yam &
~yoe+una+ija+baby,
11-c.man & c.illa &
~shasha+irfan+baby,
12-m.teh & a.teh &
~tini+faiz+iffah+idiey,
13-m.ya & c.nasa &
~syakirah+raihanah+farhan+idham,
14-p.mu
15-p.wan
[sebelah aba]
16-p.long & m.long &,
~anak2 & cucu2,
17-p.long kadir & m.long khadijah &,
~abg.na'aman & k.long &
-->asyraf+afiq
~k.sarah & abg.naza &
-->yoe+idham+iqa
~abg.naim & k.wah
~abg.mat & k.nor &
-->wafi
~k.sah, k.mah, hamdan, naimah, salmiah, udin, ina
18-p.teh & m.teh &
~abg.kamal+k.nor+k.ila+adah+duan
19-sedara mara yang jauh, dua pupu, tiga pupu, semua la....
20-guru2,sahabat2 kat mesia@mesir@di mana saja berada,
~ex sk seri bandi
~ex smaasza
~BTN tanjung rhu sepang 19-24 ogos 2009 [terengganu+kelantan]
~universiti al-azhar mesir
~sesiapa yang mengenali diri ini

Maaf Zahir Batin segala salah silap. Kullu am wa antum bikhair.

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top