0

Hari Istimewa buat Adinda

Bukanlah saya penulis tegar. cuma bila org kata, "tulislah, jgn berhenti!" seganlah. saya tidak pandai menulis. jadi, sila jgn baca. tulisan hanya mengikut rentak rasa. ikut suka saya. :)

***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** *****

Cuma rasanya hari ini hari istimewa, mungkin. tp sayanglah, internet slow amat. lenguh tunggu ni. nk buat special2 sikit pun x mampu. x mengapalah, sekadarnya shj.

SELAMAT HARI LAHIR KE 20, adinda kasih fillah; Ahmad Firdaus Kamaruddin.

Semoga dalam limpahan rahmat kasih sayang Allah selalu & berjaya dunia akhirat. jadi anak soleh, suami soleh, dan semoga anak2mu nanti soleh2 belaka. tapi, u are only 20 oke. x boleh kawen lg. :P

Adik yg baik, terima kasih ya selama ini byk bantu saya. saya selalu susahkan kamu. kamu adik lelaki saya yg terbaik (yelah, kamu je sorg lelaki). semoga Allah balas kebaikan2mu dengan sebaik2 ganjaran.

Saya je kot rasa Ahmad ni adik yg baik. sbb kalau dgn kakak, selalu kena usik & buli. kalau dgn anah pula, bajet abang. xpe lah mana-mana, asal bahagia sudah.

Masa kecik dulu, Ahmad paling nakal. kalau balik kampung, tewas hero kt kampung tu, menang dia la kalau lawan. teruk2. pengalaman emas tu. he~ Masa besar pulak, dia lah yg paling cool. gatal pon ye. geram rasa.

Teringat kisah, waktu tu saya jalan dgn kakak nk balik rumah. lalu tepi surau. nampak dh budak2 muda main carrom dkt meja bulat kayu tu.

"Kakak, kita buat selambe je neh. Ahmad ada situ," bisik saya pada kakak.
Kakak pun, "ok!"
Sekali kena sound, "Assalamualaikum ustazah, nk g mane tu?"

Ha~ saya mcm nk terlepas gelak je masa tu. senget la budak ni. tp tengok kakak dh macam ada api kt kepala dia, terbantut rasa nk sengih. dan malam tu, apa yg dijangka berlaku. Ahmad dapat ceramah free. hihi. sape suruh buat gitu. lama dia bersyarah, itu ini itu ini.

"Akak, sudahlah! ni nanti kita sewa pentas se, bwk anak2 muda mari dgr ceramah jugop," saje bagi sekali nk suruh dia senyap. si Ahmad pulak sengih2, bukan ambik port sgt mende yg kakak cakap.

Kisah ni saya x lupa lah. sbb kakak baru je lepas nk marah kt budak muda yg kami jumpa dkt bas td, tiba2 otw balik adik sendiri pulak tambah rasa marah tu sikit lg. tu malam tu habis terkeluar tu.

~cameraman~

Sekarang dh besar. dh pandai cari kehidupan. dh rasa beratnya sebuah taklifan. semoga kuat utk terus berbakti, ya.

Sekian dulu.


Tagline (mak abah guna masa Ahmad kecik2 dulu) : "Kaulah Racun, Kaulah Penawar"

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top