0

Aidilfitri 1433H


Berakhir sudah Ramadhan. Syawal pula tiba. Allah! sekejap sungguh rasa. apa agaknya hasil tarbiyah Ramadhan buat diri.

Ya Allah, sampaikanlah kami ke Ramadhan akan datang.

Usai solat, jemaah bertakbir. saya janji utk tahun ini, raya saya xmau sedih2. cuma setengah2 suasana yg amat saya rindu, mmg saya xleh lupa. saya rindu sangat suara merdu abah bertakbir, dan air mata kami mengalir. Ramadhan sudah pergi, dan kembalilah manusia kepada fitrah.

Sayyiduna Jubair bin Nufair RA meriwayatkan, "Apabila para Sahabat Rasulullah SAW bertemu sesama mereka pada Hari Raya, mereka saling mengucapkan "Taqabbalallahu minna wa minka"." -Fathul Bari, Imam Ibnu Hajar al-Asqalani. Sanad Hadis : Hasan-

Salam Aidilfitri buat semua muslimin muslimat di seluruh pelusuk dunia. semoga Ramadhan kita menjadi batu loncatan dalam melakukan amalan-amalan kebaikan di bulan-bulan akan datang. berterusan dengan perkara-perkara baik, meninggalkan & berazam untuk tidak mengulangi kesilapan & dosa2 semalam.

Selamat Hari Raya juga buat keluarga sanak saudara yg jauh di mata dekat di hati. bersederhanalah menyambut lebaran, jgn dilupa orang yg x berdaya, orang2 yg x mampu tersenyum gembira menyambut hari raya, yg merempat di bumi sendiri.
p/s :
[abah] tlg bank in duit raya :P
[mak] kalau buat ketupat, sila ingat saya. teringin sangat. huhu :(
[adik kakak] sila upload gambar raya utk saya. lambat nanti denda.

Selamat menyambut lebaran juga buat sahabat handai, di mana saja berada (Malaysia, Mesir, Jordan, Dubai, Indonesia dll). semoga Allah terima amalan kita semua.

تَقَبَّلَ اللَّهُ مِنَّا وَمِنْكُمْ

Happy Eid Mubarak~

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top