0

La Tahzan

Nangis, nagis, nangis, tidur. tak patut betul. mata dh bengkak, jalur2 air mata terasa perit di muka. mana taknya, masa tidur mana ada orang sapu air mata. jadi, ia keringlah sendiri di situ.

Pelik sungguh manusia; menangis kerana manusia. alangkah baiknya jika setiap malam boleh menangis begitu, di dalam sujud di sepertiga malam. menyesali silap2 semalam, memohon keampunan atas setiap kekhilafan serta bertekad untuk terus meninggalkan. meneruskan pencarian dalam menemukan redha Tuhan. Allah, sampaikanlah~ T_T

Rasulullah saw bersabda, “Ada dua mata yang tidak akan tersentuh api neraka; mata yang menangis kerana merasa takut kepada Allah, dan mata yang berjaga di malam hari kerana menjaga pertahanan kaum muslimin dalam jihad di jalan Allah.” (HR. Tirmidzi)

***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** *****

Semoga titis2 ini adalah semangat & kekuatan; supaya aku tidak terus lemah dipukul ombak, supaya aku lebih gagah berenang merentas lautan.

Maaf, tangisan tak mampu ditahan. bila ditegah, hati terasa ingin pecah. maka, aku biarkan ia 'bekerja'. sampailah ia puas. aku juga tidak tahu bila. aku cuma duduk & berserah, cepatlah sembuh duhai hati. aku ingin kembali.

Semenjak semalam. aku masih begini. aku harap sangat ia tak melarat. berhentilah bila kau sudah penat.

Aku juga merasa sayu, bila air mata tak henti2 menampilkan kesungguhan 'kerja'nya itu di hadapan ku.

---> Ya Rabb, aku mohon, kau redhakanlah aku terhadap setiap takdirMu.
---> Terima kasih Allah atas utusan kegembiraan. walau aku tak mampu senyum ketawa, tapi aku percaya aturan Tuhan tak pernah sia-sia.

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top