0

Dan Lagi..

Habis exam ptg tu, kantuknya sgt awal. mula pening2, angin sume dh berkumpul kt kepala. tu alamatnya x lama dh tu. lena dr awal yg dijangka. dan utk mimpi malam jumaat ini, saya mimpi abah lagi. kali ni, saya x rasa ingin khabarkannya pada abah, sbb saya bimbangkan satu perkara. huhu. tp saya mimpi tu, jumpa abah dari jauh je. just buat isyarat tangan utk ambil kunci motor lagenda milik adikku ahmad, abah mase tu tgh buat taklimat kt padang. sekian~

Hari ni hari jumaat, penghulu segala hari. banyakkanlah selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad sollallahu alai wassalam. moga-moga kita layak mendapat syafaat baginda di akhirat. moga-moga dgn banyaknya selawat kita dapat menambahkan rasa cinta pada nabi kita khotimul anbiya'. berkebetulan dgn mimpi semalam, saya doakan abah sentiasa sihat dan murah rezeki serta diberi keluasan ilmu. mak juga saya doakan agar diberi kesihatan yg baik agar dpt berbakti dgn baik sekali.



saya dedikasikan lagu ini buat abah..

ketika kejauhan
masihku rasa hangat kasihmu ayah
betapaku rindukan
redup wajahmu
hadir menemaniku

terbayang ketenangan
yang selalu kau pemerkan
bagaikan tiada keresahan

walau hatimu sering terluka
tika diriku terlanjur kata
tak pernah sekali kau tinggalkan
diriku sendirian

ketikaku dalam kedukaan
kau mendakap penuh pengertian
disaat diriku kehampaan
kau setia mengajarku
erti kekuatan

terpancar kebanggaan
dalam senyummu
melihatku berjaya
bilaku kegagalan
tak kau biarkan
aku terus kecewa

dengan kata azimat
engkau nyalakan
semangat restu dan doa
kau iringkan

tak dapatku bayangkan
hidupku ayah
tanpa engkau disisi
semua kasih sayang
yang kau curahkan
tersemat dihati.....

salam sayang, salam rindu, salam ingat, buat mak dan abah~ doakan anakanda menempuh imtihan ini.

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top