0

Selamat Tahun Baru Masihi..2010..

15 Muharam bersamaan 1 Januari 2010. Alhamdulillah, masih diberi nafas utk terus berdiri di sini, menyelesaikan apa yg belum selesai sblm kembali selama-lamanya ke sisi pencipta. sangat baik hari ini, Jumaat, tahun 2010 bermula, moga2 Allah sentiasa beri berkat dan rahmat sepanjang meniti usia. terlalu byk nikmat yg perlu disyukuri, nikmat iman, nikmat islam, bersyukur menjadi umat baginda Rasulullah sollallahu alaihi wasallam yg akan memberi syafaat di akhirat kelak.

Ayuh perbanyakkan selawat. Allahumma solli ala sayyidina muhammad wa ala alihi wa sohbihi ajma'in. hari Jumaat yang penuh berkat, pagi yg damai, sgt bahagia hari ini, moga2 hari ini lebih baik dr semalam. selepas membasuh dosa2 dengan air mata di hening malam, dengan harapan taubat itu tidak palsu, marilah sama-sama mengislah diri. kesalahan2 yg lalu x perlulah diulang, bahkan patut dijadikan iktibar supaya jalan kita tidak tersasar lagi. ampunkan dosa2 kami wahai tuhan sekalian alam.

"اللهم اغفرلنا ذنوبنا ولوالدينا والمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات برحمتك يا أرحم الراحمين "

Oh sblm terlupa, sanah helwa abg long nu'man. bape umurnye ye? hehe..saya pn x pasti~ semoga panjang umur, diluaskan rezeki, dan lain-lain lagi. hihi. ni je la satu2nye kazen belah ayah yg saya tahu besdaynye. yg lain saya x tau sbb ramai sangat. hehe, soriiii.... tu r, jarang balik kampung belah abah jd ginila. kalau balik pun, duk kejap je, kdg2 tu x tido sane pun. balik pulak waktu2 raya je n musim durian [best3].

Waktu dulu2 la, mase tu kazen saya yg ni duk ngan femili kite kejap, lepas dia hbs blaja. mase tu saya ngan adik beradik kecik2 lagi. saya pn masih belum skolah lagi. walaupun mase tu masih kecik, saya ingat la dia kate dia lahir 1 hb 1. saya kate la dia tipu saya. tp dinafikan, "kalau x percaya tengok r ic," katanya. dengan terkebil-kebilnye saya bantah cakapnya "bakpe nk tengok ic, bkn blh jd bukti nape," konon2nya saya bijok sgt la mase tu nk bangkang2 cakap org tue nih. pdhl saya x tahu pape pun, sbb pe ic tu blh jd bukti akan kelahirannya 1 hb 1. malu jgk la kalu pk2 balik. haha. tp kazen saya tu lagi la x logik, ade ke patut budak kecik macam saya yg x skolah lagi nih dia suruh tgk ic dia. haish~ tp peristiwa tu saya masih igt lagi la. klako bile igt balik.

Tp sekarang waktu dh jauh tinggalkan kenangan tersebut. abg long nu'man itu tlh kahwin dengan kak long rosma, n dh ade anak pun. ahmad asyraf aiman + ahmad ammar afiq permata hati. rasanya xde adik lagi kot si afiq neh, sbbny masa lahirkan dia, kak long kena bedah. nk upload gambau budak kecik berdua ni, tp x igt gambar tu duk mane, ni je yg ade, huhu.

asyraf yg suke conteng white board...

ni afiq versi pompuan...sape la yg khianati bdk ini...bukan saya ye...
tp kn sebijik la mcm muka kak long, tp dia chubby je sikit.
huhu~

oke, sambung study plak, exam dua minggu stgh je lg. selamat la sepupu-sepupu saya, anak-anak sepupu saya.

Oh ya, jgn lupa selawat ke atas junjungan besar kita hari ini ye.

Sekian~

0 comments:

Catat Ulasan

Back to Top